FAQs

About Products and Special Offers เกี่ยวกับผลิตภัณฑ์และข้อเสนอพิเศษ

The CZ (Cubic Zirconia) diamonds are especially synthetic-processed diamonds. They sparkle like real diamonds and have a
variety of gem colors.

The 100 cut is the unique cut of Merii jewelry. See
more details as follows.

เพชร CZ (𝑪𝒖𝒃𝒊𝒄 𝒛𝒊𝒓𝒄𝒐𝒏𝒊𝒂 ) คือ เพชรที่มาจากกระบวนการสังเคราะห์พิเศษขึ้นมา จะมีแสงระยิบระยับเปรียบดั่งเพชรแท้ และมีความหลากหลายเรื่องสีสันของอัญมณี

100 Cut หรือ 100 เหลี่ยม เอกลักษณ์แห่งการเจียระไนเครื่องประดับ Merii ชมรายละเอียดเพิ่มเติมได้ ดังนี้

It is the outstanding handmade jewelry made of high quality materials under standards comparable to those of fine jewelry, with selection of premium Cubic Zirconia. All materials used by Merii are nickel free metals as nickel is a cause of allergies and allergic contact dermatitis. Merii’s design takes into consideration of the shapes that do not harm all jewelry wearers.

งานฝีมือที่โดดเด่น ด้วยวัสดุที่มีคุณภาพสูง บนมาตรฐานการผลิตเทียบชั้น Fine Jewelry การคัดเลือกใช้ Cubic zirconia ระดับพรีเมี่ยม และวัสดุทุกอย่างที่ Merii ใช้จะปราศจากโลหะนิกเกิล (Nickel-Free) ซึ่งเป็นสาเหตุของการแพ้และระคายเคืองต่อผิวหนัง 
อีกทั้ง Merii ยังคำนึงถึงการออกแบบรูปทรงที่ไม่ก่อให้เกิดอันตรายต่อผู้สวมใส่จากเครื่องประดับทุกชิ้น

Merii’s body is made of 92.5% real silver, plated with rhodium for shiny finished effect of the products and protection of silver from being exposed to air which is a cause of tarnishing and turning black. However, it is recommended to clean and wipe the jewelry after use and keep it in a closed jewelry box to protect it from being exposed to air in order to maintain the jewelry’s quality and aesthetic. Please also avoid chemicals such as perfume, alcohol or sweat.

How to take care of silver jewelry

Avoid spray, perfume, alcohol. When not using for a long period of time, clean and wipe the products and keep them in the closed product case that is humidity free.

สินค้า Merii ตัวเรือนผลิตจาก โลหะเงินแท้ 92.5% เคลือบด้วยโรเดียมเพื่อให้สินค้าเงางาม และ เพื่อป้องกันเนื้อเงินสัมผัสกับอากาศซึ่งเป็นสาเหตุของการลอกและดำ แต่อย่างไรก็ตาม ยังคงแนะนำให้หมั่นล้างทำความสะอาดหลังสวมใส่ เช็ดเครื่องประดับให้แห้งและเมื่อไม่ได้ใช้งานให้เก็บรักษาในกล่องเครื่องประดับที่มิดชิด ระวังไม่ให้โดนอากาศ เพื่อรักษาคุณภาพของเครื่องประดับให้สวยงามอยู่เสมอ และหลีกเลี่ยงสารเคมี เช่น น้ำหอม, แอลกอฮอล์ หรือเหงื่อ


วิธีดูแลเครื่องประดับเงิน

หลีกเลี่ยง สปรย์ น้ำหอม แอลกอฮอลล์ เมื่อไม่ใช้สินค้าเป็นเวลานานๆควรเช็ดทำความสะอาดแล้วเก็บไว้ในกล่องสินค้าที่มิดชิดไม่อับชื้น เพื่อป้องกันสินค้าสัมผัสกับอากาศ

For couple rings, you can have them engraved according to our design selection as follows. Click for more information

สำหรับสินค้า Couple rings คุณสามารถสลักชื่อได้ในรูปแบบที่เรากำหนด ดังนี้

Find interesting offers
at Special Offers section or if you want to find information about Merii jewelry, you can view more information at All Jewelrysection, on our website or contact us online at Line ID: @Meri. Our salesperson will assist you in recommending jewelry that matches you.

การเก็บรักษาเครื่องประดับเพชร CZ นั้น ควรจัดเก็บในพื้นที่ที่ไม่มีอากาศอับ   ชื้น และหลีกเลี่ยงการกระทบกันของวัสดุที่แข็งและเสี่ยงต่อการได้รับความเสียหายของเพชร CZ

You can measure your finger by wrapping cut paper around your finger and measure the paper with a ruler or measure a diameter of your existing ring and compare it with our ring size’s table here.

คุณสามารถวัดได้โดยการนำกระดาษตัดมาพันรอบนิ้วของคุณแล้วใช้ไม้บรรทัดวัด หรือสามารถนำแหวนเดิมที่มีอยู๋มาวัดเส้นผ่านศูนย์กลางแล้วนำมาเทียบกับตารางไซส์ของเราได้ ที่นี่



Initially, we will check if such product can be resized as required by the customer. If, after having checked, it can be resized, we will send the product to our production team to resize it. The resizing duration takes approximately 20 days. This may incur additional expenses. Our salesperson will inform you of all expenses prior to providing such service.

ในเบื้องต้นทางเราจะทำการตรวจสอบว่าสินค้าชิ้นนั้นสามารถสั่งแก้ไขไซส์พิเศษตามที่คุณลูกค้าต้องการได้หรือไม่ หากตรวจสอบแล้วสามารถแก้ไขได้ ทางเราจะทำการส่งสินค้าไปยังฝ่ายผลิตของเราเพื่อปรับปรุงไซส์ โดยใช้ระยะเวลาในการแก้ไข/ปรับปรุงไซส์ระยะเวลาประมาณ 20 วัน ทั้งนี้อาจจะมีค่าใช้จ่ายเพิ่มเติม โดยทางพนักงานขายจะแจ้งค่าใช้จ่ายทั้งหมดให้ทราบก่อนการให้บริการ

Find interesting offers
at Special Offers section or if you want to find information about Merii jewelry, you can view more information at All Jewelry section, on our website or contact us online at Line ID: @Merii. Our salesperson will assist you in recommending jewelry that matches you.

ค้นพบข้อเสนอที่น่าสนใจได้ที่หมวด ข้อเสนอพิเศษ หรือหากคุณต้องการค้นพบข้อมูลเกี่ยวกับเครื่องประดับของ Merii คุณสามารถรับชมเพิ่มเติมได้ที่หมวดเครื่องประดับทั้งหมด
บนเว็บไซต์ของเรา หรือสามารถติดต่อเราในช่องทางออนไลน์ได้ที่ Line ID: @Merii พนักงานขายของเราจะช่วยแนะนำเครื่องประดับอัญมณีที่เหมาะสมให้กับคุณ




The 925 or 92.5% silver is the value of pure silver which is a standard value of sterling silver that is commonly used to make
jewelry.

White Body

The body is plated with rhodium using a modern, high technology and quality plating machine. The product is plated with rhodium of 0.05-micron thickness.

Gold Body

The body is plated with pure gold. Merii’s products are 18K plated and 23K plated, depending on the product types. The products are plated with gold of 0.3-micron thickness, except rings which are plated with gold of 1-micron thickness.

เงิน 925 หรือ 92.5 เปอร์เซ็นคือค่าความบริสุทธิ์ของเงิน เป็นค่ามาตรฐานของ Sterling silver ซึ่งเป็นที่นิยมสำหรับนำมาสร้างสรรค์เป็นเครื่องประดับอัญมณี

ตัวเรือสีขาว
ตัวเรือนชุบด้วยโรเดียม ผ่านกรรมวิธีการชุบตัวเรือนเครื่องประดับด้วยเครื่องจักรที่ทันสมัย คุณภาพสูง
โดยสินค้าจะชุบโรเดียมหนา 0.05 ไมคอน

ตัวเรือนสีทอง
ตัวเรือนชุบด้วยทองคำบริสุทธิ์ ซึ่งสินค้าของ Merii จะมีรูปแบบที่ชุบ18K และ 23K ขึ้นอยู่กับแต่ละประเภทสินค้า โดยสินค้าชุบทองหนา 0.3 ไมคอน  และ เฉพาะ แหวน 1 ไมคอน

Currently, the Company does not have a policy to purchase back or exchange the products. For pawning,
it depends on each pawnbroker’s requirements and policy.

นโยบายของทางบริษัทในปัจจุบัน ไม่มีการรับซื้อคืนหรือแลกเปลี่ยนสินค้า และในส่วนของการรับจำนำนั้นจะขึ้นอยู่กับข้อกำหนดและนโยบายของร้านรับจำนำแต่ละร้าน

About Purchase, Payment and Delivery เกี่ยวกับการซื้อ, การชำระเงิน และการจัดส่ง

You can select and purchase products at our stores. Currently, we have 6 branches as follows:

Or you can select and purchase products online at our website or other channels e.g. Facebook, Instagram, Line, Shopee, and Lazada.

คุณสามารถมาเลือกซื้อสินค้าได้ด้วยตนเองที่หน้าร้านของเรา ซึ่งปัจจุบันมีสาขาทั้งหมด 6 สาขา ดังนี้
- Siam Paragon (Counter) ชั้น M ฝั่ง Department store แผนกเครื่องประดับสตรี คลิกที่นี่

- Central World (Counter) ชั้น 2 ฝั่ง Department store ติดบันไดเลื่อน โซน Shop I studio  คลิกที่นี่

- Pinklao (Counter) ชั้น 1 ฝั่ง Department store แผนกเครื่องประดับสตรี ใกล้เคาน์เตอร์แคชเชียร์ คลิกที่นี่

- Chidlom (Counter) ชั้น 2 ฝั่ง Department store ติดบันไดเลื่อน แผนกเครื่องประดับสตรี คลิกที่นี่

- Bangna (Counter) ชั้น 1 ฝั่ง Department store ติดบันไดเลื่อน ติดกับเคาท์เตอร์แบรนด์ Swarovski คลิกที่นี่

- Festival Pattaya (Counter) ชั้น 2 ฝั่ง Department store โซนเคาน์เตอร์ลูกค้าสัมพันธ์ของเซ็นทรัล ติดบันไดเลื่อน คลิกที่นี่

หรือสามารถเลือกซื้อสินค้าได้บนช่องทางออนไลน์ของเราได้ที่เว็บไซต์
หรือช่องทางอื่นๆ เช่น Facebook , Instagram , Line , Shopee และ Lazada

For online channels, you can make payment as follows:

*Paypal is a world class payment service provider starting its business since 1998 and is a registered business, using PYPL abbreviation, in the NASDAQ stock exchange in the USA.

ช่องทางออนไลน์คุณสามารถชำระเงินได้ดังนี้

- Facebook , Instagram และ Line สามารถชำระได้โดยโอนเงินผ่านบัญชีธนาคาร

- Shopee , Lazada สามารถชำระได้ทางโอนผ่านบัญชีธนาคาร , ตัดบัตรเดบิต/เครดิต หรือชำระเงินแบบปลายทาง

- Website สามารถชำระเงินได้โดย Credit card (ผ่าน Paypal*) หรือ ชำระเงินผ่านบัญชีธนาคาร

*Paypal เป็นตัวกลางการรับชำระเงินระดับโลกที่ได้ทำการมาตั้งแต่ปี ค.ศ. 1998 จดทะเบียนใตลาดหลักทรัพย์ NASDAQ ตัวย่อ PYPL ที่สหรัฐอเมริกา

When the store receives a payment confirmation, the store will prepare the product for delivery within 2 working days and the carrier will deliver the product to the customer within 1-3 days. (The delivery duration may change depending on situation beyond the store’s control.)

The customer will receive a tracking number of every ordered item. In case of any unexpected event, we will do our best effort to coordinate with the carrier to follow up on the product.

เมื่อทางร้านได้รับแจ้งยืนยันการชำระเงินแล้ว ทางร้านจะทำการจัดเตรียมส่งสินค้าภายใน 2 วันทำการ และบริษัทขนส่งนั้นจะจัดส่งสินค้าถึงมือลูกค้าใน 1-3 วัน  (ระยะเวลาในการจัดส่งอาจมีการเปลี่ยนแปลงตามสถานการณ์ที่อยู่นอกเหนือการควบคุมจากทางร้าน)


*ลูกค้าจะได้รับ Tracking Number ของทุกรายการคำสั่งซื้อ และในกรณีที่ไม่พึงประสงค์
ทางเราจะประสานงานในการติดตามสินค้ากับผู้จัดส่งให้อย่างเต็มความสามารถ

You can request a tax invoice by informing us of your intention via Line Official.

คุณสามารถขอใบกำกับภาษีได้ เพียงแจ้งความประสงค์มาทาง Line official

- If you purchase the product via our website, you will receive an order confirmation via your email.

-If you purchase the product via Line or Instagram, the salesperson will inform you of the order number as a confirmation.

-If you purchase the product via Shopee or Lazada, you can check your order from the ordered items on that application.

- หากคุณสั่งซื้อสินค้าผ่านช่องทาง Website ของเรา คุณจะได้รับใบยืนการสั่งซื้อสินค้าในช่องทาง E-Mail ของคุณ

- หากคุณสั่งซื้อสินค้าผ่านทาง Line หรือ Instagram
คุณจะได้รับการยืนยันโดยพนักงานขายจะแจ้งเลขที่ออเดอร์ให้คุณได้ทราบ

- หากคุณสั่งซื้อสินค้าผ่านช่องทาง Shopee หรือ Lazada
คุณสามารถตรวจสอบคำสั่งซื้อของคุณได้ทางรายการสั่งซื้อบนแอพพลิเคชั่นนั้นๆ

About After-sale Service เกี่ยวกับการบริการหลังการขาย

You can follow and receive the news from online channels as follows: Facebook, Instagram, and Line

คุณสามารถติดตามและรับข่าวสารได้จากชาแนลออนไลน์ ช่องทางดังนี้ Facebook , Instagram และ Line



You can contact us online via Line ID: @Merii at all times and our salesperson will
reply your message as soon as possible in order to help you find what you want.

(Working
hours: Monday to Friday during 09:00-17:00 hrs.)

You can also visit our stores to see the products during the service hours of each
store.

คุณสามารถติดต่อเราทางออนไลน์ผ่าน Line ID: @Merii ได้ตลอดเวลา และทางพนักงานขายของเราจะรีบกลับมาตอบข้อความของคุณโดยเร็วที่สุด เพื่อช่วยค้นหาสิ่งที่คุณต้องการ

(วันเวลาทำการ : วันจันทร์ - เสาร์ ระหว่างเวลา 09.00-17.00 น.)

และสามารถเยี่ยมชมสินค้าได้ที่หน้าร้านของเราตามกำหนดเวลาเปิด-ปิดของแต่ละสาขา

If the customer is not satisfied with the products or the products are defected or flawed, the customer can return the products within 7 days and we will replace the product or make a refund.

If the customer wants to us to replace the product, the customer can contact a salesperson. If we have checked and found that there is a product available for replacement, the customer can return the purchased product so that we check it and send a new product to the customer. (In case of product replacement, the originally purchased product must be intact and the
warranty card must be complete.)

หากลูกค้าไม่พอใจในสินค้า สินค้าชำรุดหรือมีตำหนิ สามารถส่งคืนได้ภายใน 7 วัน ทางเราจะบริการเปลี่ยนคืนสินค้าหรือยินดีคืนเงิน


หากต้องการเปลี่ยนสินค้าลูกค้าสามารถติดต่อกลับมาทางพนักงานขาย หากทางเราทำการตรวจสอบแล้วว่ามีสินค้าสำหรับการเปลี่ยน ลูกค้าสามารถส่งสินค้ากลับมาเพื่อให้ทางเราตรวจสอบ และทางเราจะทำการส่งสินค้าชิ้นใหม่กลับไปให้ลูกค้า (และในกรณีการเปลี่ยนสินค้า สินค้าเดิมนั้นจะต้องอยู่ในสภาพที่สมบูรณ์ ไม่ชำรุดเสียหาย ป้ายสินค้าและใบรับประกันจะต้องอยู่ครบ)

You can have the cleaning service at any Merii counter throughout the product’s lifetime. Click here to find your nearest branch.

If it is not convenient for you to come and have the service at our counters, you can contact us via Line Official in order to send the product for cleaning.

คุณสามารถเข้ามารับบริการล้างทำความสะอาดได้ที่เคาน์เตอร์ Merii ทุกสาขา ตลอดอายุการใช้งาน คลิกที่นี่เพื่อค้นหาสาขาที่ใกล้กับคุณ

หากคุณไม่สะดวกเดินทางมาเข้ารับบริการด้วยตนเอง สามารถติดต่อเข้ามาได้ที่ช่องทาง Line official ของเราเพื่อดำเนินการส่งสินค้ามารับบริการทำความสะอาด

It has a lifetime warranty and free of charge for the first delivery for repairing service. After that the service fee starts
from 350 baht. (The service fee depends on the specific repair work.)

รับประกันตลอดอายุการใช้งาน ฟรีค่าบริการในการส่งซ่อมครั้งแรก หลังจากนั้นมีค่าบริการ เริ่มต้น 350 บาท
(ค่าบริการขึ้นอยู่กับงานซ่อมชิ้นนั้นๆ)

The warranty period is 2 years.

In case of error caused by the factory’s production and it can be checked, the Company will be responsible for replacing the product with a new one for the customer in the following cases:

- Fallen gem

-Pale, tarnished, black
or red body

In case that the purchased product beyond 2 years is defected from usage, the Company will repair the product and there will be a repair
charge.

-In case of pale, tarnished, black, red body, requiring plating for rings, earrings, small pieces of pendant necklace, bracelet, the repair charge is at 350 baht/piece.

-For large pieces of necklace, bracelet, bangle, the repair charge is at 1,000 baht/piece.

-In case of cutting to reduce the size, the service charge is at 350 baht. (The size cannot be increased.)

-In case of a fallen CZ diamond, the repair charge depends on the size of CZ.

*For any product to be
sent for repair, the customer must advise the name and telephone number to
check the purchased item or use a warranty card to confirm such purchased item.

รับประกันสินค้าในระยะ 2 ปี

กรณีสินค้าที่เกิดจากขบวนการผลิตผิดพลาดจากทางโรงงาน และสามารถตรวจเช็คได้  บริษัทฯ รับผิดชอบโดย เปลี่ยนชิ้นใหม่ให้ลูกค้า ได้แก่

- กรณีพลอยหลุด

- กรณีตัวเรือน ซีด ลอก ดำหรือแดง


กรณีสินค้าที่ซื้อเกิน 2 ปีขึ้นไป

เกิดการชำรุดจากการใช้งาน  บริษัทฯ รับซ่อมโดยคิดค่าใช้จ่าย

- กรณีตัวเรือนซีด ลอก ดำ แดง ต้องการชุปทำสี หมวด แหวน, ต่างหู, สร้อยจี้, สร้อยข้อมือ ชิ้นเล็ก คิดค่าใช้จ่าย  350บาท/ ชิ้น

- สินค้าหมวด สร้อยคอ, สร้อยข้อมือ, กำไล ชิ้นใหญ่  คิดค่าใช้จ่าย 1,000 บาท/ชิ้น

- กรณีตัดเพื่อลดไชส์  คิดค่าใช้จ่าย 350 บาท (เพิ่ม Size ไม่ได้)

- กรณีเพชร CZ  หลุด การคิดค่าใช้จ่ายขึ้นอยู่กับขนาดของพลอย CZ

*สินค้าที่ต้องการส่งมาเพื่อดำเนินการซ่อม ทางลูกค้าจะต้องแจ้งชื่อและเบอร์โทรศัพท์ เพื่อตรวจสอบรายการคำสั่งซื้อ หรือสามารถนำใบรับประกันมาเพื่อยืนยันรายการสั่งซื้อนั้นๆ

If the ordered size does not match your finger, it can be returned to change the size by contacting us via Line Official. If our admin checks and finds there is a product available for replacement, the customer can return the product for checking. Then, we will send you a new product. In this regard, the customer must inform us within 2 days after receiving the product.

หากไซส์ที่สั่งไปนั้นไม่พอดีกับนิ้วมือของคุณ สามารถส่งกลับมาเพื่อเปลี่ยนไซส์ได้ โดยสามารถติดต่อมาในช่องทาง Line official หากทางแอดมินตรวจสอบว่ามีสินค้าสำหรับการเปลี่ยน ลูกค้าสามารถส่งสินค้ากลับมาเพื่อตรวจสอบจากนั้นทางเราจะดำเนินการจัดส่งสินค้าชิ้นใหม่ให้กับคุณ ทั้งนี้ลูกค้าต้องแจ้งกลับภายใน 2 วันหลังได้รับสินค้า